14 yılda Kütahya’ya Ulaştırma ve Haberleşme alanında 2,36 milyar tl yatırım yaptık

14 yılda Kütahya’ya Ulaştırma ve Haberleşme alanında 2,36 milyar tl yatırım yaptık

Çağın ilerisinde bir anlayışla Türkiye’yi ulaştırma ve haberleşme alt yapısında dünya standartlarının üstüne taşıdık. Bu büyük yatırımlardan Kütahya da payına düşeni aldı. Karayollarını yeniden yapılandırdık. Yeni nesil teknolojilere erişimin sağlanması için GSM ve internet yatırımlarına büyük bütçe ayırdık. PTT’yi çağdaş bir anlayışla yeniden yapılandırdık.

KÜTAHYA’YI TÜRKİYE’YE BAĞLADIK

Kütahya’yı diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 540 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 419 kilometreye uzattık. Böylece Kütahya’ya erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirerek Kütahya’daki karayolu ağını 959 kilometreye ulaştırdık.

DEVLET YOLU        540 km

İL YOLU                    419 km

TOPLAM YOL AĞI  959 km

MEVCUT BÖLÜNMÜŞ YOLLARI ARTIRDIK

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Kütahya da üst düzeyde yararlandı. Şehirde 2003 öncesine kadar 23 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, 2003-2016 yılları arasında 266 kilometre yeni bölünmüş yol yaparak Kütahya’nın toplam bölünmüş yol mesafesini 289 kilometreye çıkardık.

Bölünmüş Yol Güvenli Ulaşım

2003 öncesi  23 km

2016               289 km

Kütahya’nın yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

14 YILDA KARAYOLU UZUNLUĞUMUZU ARTIRDIK, YOLLARIMIZI MODERNLEŞTİRDİK

2003-2016 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• Bozüyük-Kütahya-Konya 3.Bölge Sınırı (Kütahya Şehir Geçişi Dahil) Yolu (6.6 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol, 103.6 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Balıkesir-Dursunbey-Harmancık-Tavşanlı Yolu (5.5 km’si Bölünmüş Yol)

• Kütahya-Tavşanlı (Kütahya Şehir Geçişi Dahil) Yolu (7.4 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol, 43.9 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• (Gediz- Abide) Ayrımı-Simav-Demirci Ayrımı Yolu (5.2 km Bölünmüş Yol – 52.7 km Tek Yol)

• (Kütahya- Afyon) Ayrımı- İstasyon Yolu (7 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Yeni Gediz-Altıntaş Yolu 6.6 km Sathi Kaplamalı Tek Yol

• (Kütahya-Gediz) Ayrımı-Aslanapa Yolu (5 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Tavşanlı-(Emet-Örencik) Ayrımı Yolu (13.6 km Sathi Kaplamalı Tek Yol iyileştirmesi)

• Simav-Dağardı-Harmancık Yolu (15.9 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

•  Çavdarhisar Çevre Yolu (4 km Tek Yol )

• Kütahya-Tavşanlı Yolu, Kütahya Şehir Geçişi Kesimi’nde, TOKİ Köprülü Kavşağı

• Kütahya-Afyon Yolunda, Çöğürler-İstasyonKöprülü Kavşağı

• Çavdarhisar-Gediz-Abide-İzmir 2. Bölge Sınırı Yolunda, Abide Köprülü Kavşağı

DEVAM EDEN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• Kütahya-Çavdarhisar-Gediz-Abide-İzmir 2. Bölge Sınırı Yolu

• Çavdarhisar-Örencik-Emet Ayrım Yolu

• Yeni Gediz-Altıntaş Yolu

• Tavşanlı-Emet-Simav Yolu

• Tavşanlı-Tunçbilek-Domaniç Yolu

• Simav Şehir Geçişi BSK Kaplama Yapımı

• Muhtelif Şehir Geçişleri ve İl Yollarında BSK Kaplama Yapılması

RAYLI TAŞIMACILIK İLE HALKIMIZIN YAŞAM KALİTESİNİ YÜKSELTİYORUZ

DEVAM EDEN PROJELER

ESKİŞEHİR-KÜTAHYA-BALIKESİR SİNYALİZASYON VE ELEKTRİFİKASYON PROJESİ

374 km’lik Eskişehir-Kütahya-Balıkesir hattının sinyalli ve elektrikli hale getirilmesi planlanmıştır.

Yapım çalışmaları devam etmektedir.

ESKİŞEHİR-KÜTAHYA-AFYONKARAHİSAR-ISPARTA/BURDUR-ANTALYA HIZLI TREN PROJESİ

Ülkemizin turizm başkenti ve tarım yönünden de en önemli kentlerimizden olan Antalya’yı İstanbul’a bağlamak için Eskişehir – Kütahya(Alayunt) – Afyonkarahisar - Isparta/Burdur - Antalya hızlı tren projesi geliştirilmiş olup 3 kesim halinde projelendirilmektedir.

Yeni çift hatlı, elektrikli ve sinyalli Eskişehir – Kütahya(Alayunt) – Afyonkarahisar(Zafer Havalimanı) - Isparta/Burdur - Antalya projesi TCDD yatırım programına etüd-proje olarak alınmıştır.

Güzergah belirleme ve kesin proje hazırlama çalışmaları devam etmektedir.

HAVAYOLUNDA BÜYÜK DÖNÜŞÜM

Zafer Havalimanı, Kütahya, Afyonkarahisar ve Uşak illerine hizmet vermesi nedeniyle Türkiye’nin ilk bölgesel havalimanı oldu.

Zafer Havalimanı yap-işlet-devret modeli ile hizmete sunulan Türkiye’nin ilk havalimanıdır.

Uzun yıllar atıl bir şekilde kaldıktan sonar 172 milyon TL yatırım bedeline sahip olan ve 2012 yılında hizmete açılan Zafer Havalimanı, bölgenin ulaşımı için önemli bir kolaylık sağladı.

ZAFER HAVALİMANI

UÇAK TRAFİĞİ

2012   58

2015   1.014

YOLCU TRAFİĞİ

2012  3.181

2015  93.874

2012 yılında  iniş-kalkış yapan uçak sayısı 58, taşınan yolcu sayısı 3.181

iken 2015 yılında iniş-kalkış yapan uçak sayısı 1.014’e, taşınan yolcu sayısı da 93.874’e ulaşmıştır.

MOBİL TEKNOLOJİLERDE TÜRKİYE’YE ÇAĞ ATLATTIK

Kütahya’da, İnternet altyapısı olmayan 3 okula (VSAT Terminali) ve GSM altyapısı olmayan 18 yerleşim yerine altyapı kurduk.

Ayrıca, Telefon ve İnternet altyapısı olmayan 3 yerleşim yerine de (Wimax) altyapı kurduk.

İnşa ettiğimiz geniş bant internet altyapısı sayesinde Kütahya’da Genişbant Abone Sayısı 2016’da 349.542’ye ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için Kütahya’da 2003 öncesi 982 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu  2.576 kilometreye uzattık.

GENİŞBANT ABONE SAYISI

2003 ÖNCESİ          0

2016                           349.542

FİBER OPTİK KABLO UZUNLUĞU (km)

2003 ÖNCESİ          982

2016                          2.576

PTT ÇAĞIN ÖTESİNE GEÇTİ

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliğini artırarak 367 kurum ve kuruluş ile 524 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirdik.

PTT’DE HİZMET ÇEŞİTLİLİĞİ ARTTI

Yeni konsepti ile 18 Pttbank Kütahya’lıların hizmetindedir.

PTTMATİK KÜTAHYA’NIN DÖRT KÖŞESİNDE

17 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

PTT HİZMETLERİYLE İHTİYAÇ

SAHİPLERİNE DESTEK OLUYORUZ

  • Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Şartlı Sağlık Yardımı (ŞSY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri,
  • Muhtaç Asker Aileleri Ödemeleri,
  • Yaşlı ve Engellilere kapıdan ödeme,
  • Öksüz, Yetim ve Asker çocuğu yardım ödemeleri,
  • Yeni doğan bebek için annelere yapılan doğum yardımı ödemeleri PTT hizmetleri olarak yapılmaktadır.